Domů > Studium_old > Bakalářské studium > Přístup k zadávání bakalářských prací

Přístup k zadávání bakalářských prací

Jak si zvolit téma na základě okrůhů témat BP

  • Okruhy témat jsou popsané tak, aby každý věděl, proč si určité téma má (či nemá) vybrat.
  • Pokud vás některá témata zaujmou, můžete kdykoliv kontaktovat ředitele ústavu či garanta okruhu zadání. Ti Vás nasměrují na vedoucího bakalářské práce.
  • Vedoucí práce s Vámi ochotně probere potenciální zadání, Vaše přirozené zaměření (orientace na teorii, praktickou či experimentální činnost, „obojživelník“) a podle toho společně doladíte konečné téma práce tak, aby Vám bylo šité na míru. To je zájem obou stran.
  • Společným cílem je efektivně a účelně vytvořit bakalářskou práci v uvedených oblastech s další možnou využitelností v následné diplomové práci.

Typy bakalářských prací

  • Práce přehledová (tzv. rešeršního charakteru) – Jejím výstupem je ucelená charakteristika současného stavu v oblasti dané zvoleným tématem. Toto zadání je vhodné v případě, že posluchač se s danou problematikou teprve seznamuje. Kvalitně zpracovaná práce může sloužit jako odrazový můstek pro následnou diplomovou práci.
  • Práce monotematická – Poskytuje konkrétní výstupy na základě teoretické činnosti (výpočty, matematické modely, tvorba softwarového systému apod.), experimentální činnosti (experimenty a měření, zpracování naměřených dat a jejich analýza atd.) nebo jejich kombinace. Následná diplomová práce většinou bývá de facto pokračováním práce bakalářské.
  • Práce na základě zadání z praxe (z komerční či komunální sféry) nebo jako součást úkolů řešených v rámci národních či mezinárodních projektů a grantů. Zde se předpokládá, že student se dané problematice již jistou dobu věnuje (nejedná se však o pravidlo).

Okruhy témat

Tématické okruhy jsou představeny podle charakteristik jednotlivých oblastí řešení a odborné činnosti sekcí ústavu (v závorce vedoucí sekce a garant zadání):

Ředitel ústavu a garant všech zadání: prof. Ing. Petr Stehlík, CSc., dr. h. c.

Zásady:

  • Každý by měl vědět, co si může vybrat a proč.
  • Témata nejsou vytvořena uměle, ale se zaměřením na řešení konkrétních problémů.
  • Jednotlivé sekce spolu úzce spolupracují a to se promítá i do témat bakalářských prací (součinnost je velmi důležitá, problémy nesmí být vnímány odděleně, ale jako součásti integrovaných celků).
fsi-logo-pro-web